După ce a distrus justiția, și deci bazele statului de drept, coaliția PSD-ALDE-UDMR începe să pună în aplicare planul distrugerii democrației: pluripartitismul politic. Anunțat de săptămâna trecută, o dată cu schimbarea conducerii Autorității Electorale Permanente (cea anterioară era ajunsă acolo prin concurs), planul începe să se dezvolte, căci oligarhia ce conduce România vrea să acapareze toate mecanismele puterii.
Să notăm că în Constituția României, la art. 8 se menționează că pluripartitismul este o condiție și o garanție a democrației constituționale. Este o condiție pentru că numai prin dialogul și conlucrarea dintre mai multe partide politice se pot găsi acele politici economice, financiare, sociale etc care să asigure bunul mers al societății. Pluripartitismul este totodată o garaanție a democrației în sensul că se exclude posibilitatea ca un singur partid să aibă acces la toate mecanismele și instituțiile legislative și executive.
Prilejul acestor reflecții (amare) îl constituie decizia Biroului Electoral Central (BEC) de a respinge înscrierea Alianței 2020 USR PLUS pentru a participa la alegerile pentru Parlamentul European din 26 mai 2019. Să spunem, pentru cine nu cunoaște contextul, că documentația depusă a respectat toate prevederile legale în vigoare. Respingerea se bazează pe faptul că președinții aleși ai celor două formațiuni plitice, Dan Barna și Dacian Cioloș, nu ar figura în Registrul partidelor politice (în cazul USR, acolo figurează fostul președinte, Nicușor Dan).
Ce se observă de aici? Orice om rațional, chiar și fără studii juridice, vede cum legile au fost interpretate exact ca să nu fie admisă înscrierea. Pe nicăieri nu se face vorbire (nici în Constituție, nici în Legea 33/2007, nici în hotărâri sau ordonanțe – a se vedea lista completă pe pagina web a BEC) ca dosarul de admitere să prezinte vreo dovadă cu privire la prezența președinților formațiunilor în Registrul partidelor politice.
Mai mult, motivația respingerii este nu numai lipsită de temei, dar și complet absurdă în condițiiile în care documentația a fost semnată nu de către președinții partidelor, ci de persoane împuternicite de către forurile de conducere ale celor două formațiuni politice.
A se respinge înscrierea pe aceste baze firave de interpretare lasă loc unei consecințe extrem de neplăcute: BEC, se pare, vrea să susțină că Dan Barna și Dacian Cioloș ar fi semnat în mod incorect, adică nu ar fi persoanele potrivite pentru a semna în numele formațiunii proprii. Sau, ca să sublinez ideea, BEC (reluând o idee lansată de Liviu Dragnea) ar vrea să susțină că Dan Barna și Dacian Cioloș nu cunosc legislația și că ar fi făcut o ilegalitate prin semnarea documentației depuse la BEC, câtă vreme, nu-i așa, ei nu ar fi ,,adevărații” lideri ai celor două partide.
Ajungem acum la Nicușor Dan. El a propus aseară o așa-zisă soluție: ar putea să se deplaseze la BEC și să semneze el documentele, astfel încât situația să se deblocheze. Pe lângă faptul că așa ceva este o iureală, suntem cu toții puși în penibila situație de a recunoaște că el este de fapt, în continuare, președintele USR. Cu alte cuvinte, un membru ce a demisionat din USR (dar nu și din Parlament (!)) își arogă funcția de președinte al USR.
Acest joc periculos cu focul al coaliției PSD-ALDE-UDMR poate marca nu numai începutul sfârșitului democrației, dar și consfințirea unui regim oligarhic ce va încerca să îndepărteze definitiv România de orice legătură cu Uniunea Europeană, cu democrația, cu valorile și principiile în care cred cetățenii români și europeni din secolul XXI. Revenirea la democrația partidului unic (sau oligarhii), proprie unor ,,democrații” din alte zone ale lumii va conduce la emigrație masivă în următorii doi ani, la frustrare și furie, la creșterea gradului de violență, la distrugerea iremediabilă a bazelor sistemului educațional și la alte consecințe greu de calculat.
Adevărul, 08.03.2019
Comentarii recente