Există mai multe cauze ale dezastrului provocat de pandemie în România. În ultimele luni au fost amintite: rolul nefast jucat de unele televiziuni, campania furibundă și iresponsabilă dusă de unele partide politice (AUR), răspândirea de zvonuri false, manipulare și dezinformare purtate de persoane mai mult sau mai puțin publice, măsuri ineficiente și lipsite de fermitate luate de autorități, anunțurile triumfaliste ale relansării (Florin Cîțu și Klaus Iohannis), amestecul politicului în campania de vaccinare, lipsa încrederii în politicieni etc.

În textul de față, voi adăuga o cauză despre care, până în prezent, nimeni nu s-a aplecat să o discute din perspectiva comunicării publice și, mai ales, a psihologiei comunicării. Am în vedere campania Guvernului României de publicitate. Un clip video are următorul mesaj (text): ,,Mi-e dor de mesele întinse cu ai mei. Mi-e dor de zarva de familie. Mi-e dor de agitația din aeroport. Mi-e dor de zbor. Mi-e dor de împreună. Alege să te vaccinezi acum. Împreună învingem pandemia.”

Alt clip publicitar, țintit pe părinți, are acest mesaj: ,,Ce ai face să îți știi copilul în siguranță? Copiii sunt și ei expuși la infectare și pot transmite COVID-19. Alege să ii vaccinezi pe ai tăi pentru a se bucura de copilărie.”

De citit continuarea textului in Adevarul, la adresa: https://adevarul.ro/news/societate/alege-vaccinezii-1_618f70a45163ec42717d14cd/index.html